Het verschil tussen rubber tracks van goede en… | Verhoeven Rijwerk
Rijwerk rubbertrack

Het verschil in rubber tracks van goede en slechte kwaliteit

Hoe zie je of de rubber tracks van jouw graafmachine van goede of slechte kwaliteit zijn? Onze productmanager Roy Meesterburrie kan daar een kort antwoord op geven: ‘Dat zie je niet. Of tracks nou van goede of van slechte kwaliteit zijn, alle rubberen rupsbanden zijn zwart, hebben een rubberen loopvlak en nokken en bussen aan de binnenzijde.

Het verschil in kwaliteit is op het oog niet zichtbaar. Of een rubber track van goede of slechte kwaliteit is hangt af van de volgende factoren:

  • De kwaliteit en samenstelling van het gebruikte rubber
  • De hoeveelheid en het soort staal dat voor de inserts is gebruikt
  • De dikte en het aantal staalkabels in de track

Gegarandeerde kwaliteit

VemaTrack voorraad

Met ons eigen merk VemaTrack hebben we een kwaliteitsproduct in handen. Deze tracks worden in dezelfde fabriek gemaakt als waar ook de grote OEM-merken in licentie hun tracks laten maken. Jaarlijks rollen er daar zo’n 180.000 tracks van de band, waarvan er 11.000 voor ons zijn. Met deze fabriek doen we al zaken sinds de oprichting van VemaTrack in 2007, waardoor we een duurzame relatie hebben en de kwaliteit van deze rubber tracks kunnen garanderen.

Rubber tracks van VemaTrack

vematrack rubber

De rubbertracks van VemaTrack laten wij volledig naar onze eigen wensen produceren. We verwerken natuurrubber in het rubbermengsel, waardoor het loopvlak sterk maar ook flexibel is. Het staal waar de inserts van worden gemaakt is van een hoge kwaliteit en slijt daardoor minder snel.

Verder zijn we ook met de staaldraden niet zuinig. Bij een rubber track van 30 cm zitten aan elke kant van de track 20 staaldraden van vier millimeter dikte. Bij goedkopere tracks zie je aanzienlijk minder staaldraden die ook nog eens minder dik zijn. Gevolg daarvan is dat de track sneller oprekt, waardoor je sneller te maken hebt met kabelbreuk.

Kwaliteit en service

De specificaties die wij bij onze rubbertracks hanteren, zijn gebaseerd op tientallen jaren kennis, heel wat praktijkervaring en feedback uit het werkveld. Deze ingrediënten maken het verschil tussen een goede en een minder goede track. De rubbertracks van VemaTrack zijn niet de goedkoopste bij aanschaf, maar staan wel voor kwaliteit en service.

Heb je nog vragen over de tracks van jouw graafmachine? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Vind hier rubbertracks voor jouw machine!

Zoek
Verhoeven 230219 0677
Het goed onderhouden van de onderwagen is essentieel voor de levensduur van je bulldozer of graafmachine. Afhankelijk van de gebruiksintensiteit is het belangrijk om het rijwerk ongeveer iedere vijf jaar te reviseren. In principe geldt het advies om vooraf een rijwerkinspectie uit te laten voeren...
Verhoeven 240619 6509
“Waar ga ik naartoe als ik rijwerk onderdelen nodig heb?” “kan ik mijn rijwerk daar ook laten monteren?” “Is het mogelijk om de aandrijving, onderhoud of reparatie ook te laten uitvoeren terwijl ik mijn rijwerk laat reviseren?” “Mijn snelwissel heeft speling, lassen jullie de asstompen op terwijl...
Verhoeven 230219 0893
Bij Verhoeven ben je aan het juiste adres om je rijwerk te laten reviseren. Is alles nog in orde of zijn er onderdelen aan vervanging toe? Met de gratis rijwerkinspectie van Verhoeven weet je precies in welke staat het rijwerk van jouw machine is. Maar wat wordt er precies gemeten, en waaraan...
Jobangebot Raupen Technik
Ergerlijk, lossen in een drukke straat met de andere weggebruikers die erop toe kijken hoe je de straat beschadigd bij het kort draaien. Je kan je rupsplaten voorzien van rubber of polyurethaan blokken die deze beschadiging aan het wegdek voorkomen. Maar voor verschillende toepassingen zijn er...
Rubbertracks
Een rubbertrack; iedereen kent het wel – dat zwarte rubberen ding dat bij mini- en midigravers om het rijwerk loopt. Echter, de ene rubbertrack is de andere niet. Zo is er voor elke toepassing wel een ander type rubbertrack; AT, AVT, shortpitch, longpitch,… We zeggen dan wel “rubberen” rups, maar...
Sluiting reparatie van de ketting
Wist je dat er met het inslaan van de eindpen in de ketting van het rijwerk regelmatig ernstige ongelukken gebeuren? Sommigen gebruiken zelfs een hamer als gereedschap om de ketting te sluiten. Het belangrijkste dat ik je kan adviseren is de hoogste prioriteit te geven aan veiligheid. Het materiaal...
Rubbertracks
Iedereen kent het, je rubbertrack is gescheurd en je moet hem vervangen. Maar waar doe je goed aan? Allereerst kijk je naar de sprockets, deze zijn nog niet spits en je denkt dat je de sprockets nog wel even meegaan met de nieuwe rubbertracks. Je bestelt een setje tracks en na een veel te korte...
Levensduur rijwerk
Wist je dat de rijrichting van een graafmachine een behoorlijke invloed heeft op de levensduur van het rijwerk? In het totale kostenplaatje van een graafmachine komen de rijwerkkosten op de vierde plaats (bij kostenberekening van de uur prijs). Direct na de diesel, de manuren en het algemene...
1 2 3
Pagina 3 van 3