Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van jouw machine. Nadat je de eerste twee velden hebt ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde je dient in te vullen is afhankelijk van jouw merk en type machine.
Tip: weet je niet precies wat je moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op je machine. Hierop staan alle waarden die je in kunt vullen. Je vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van je machine.
Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vind je terug in het onderdelenboek van je machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kun je enkel zoeken naar rubbertracks. Je kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar je naar op zoek bent. Je vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van je oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vind je de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kun je de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kun je opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
Je kunt deze afstand goed meten als je je onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kun je aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Om de juiste rubbertrack voor je te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we je uit hoe je weet wat je nodig hebt:
Check of je een railtype rubbertrack nodig hebt. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heb je railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar je dit kunt zien. Heb je geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als je geen railtype track nodig hebt, heb je een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket – specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kun je opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan jouw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Aichi is in 1961 opgericht in Japan. De oprichter, Sakujiro Suzuki, werd geboren in Tochigi in 1916. Tijdens de oorlog realiseerde hij zich het verschil tussen de mechanische machines die in Japan en het buitenland beschikbaar waren. Na de oorlog kwam de overtuiging dat dit soort machines een leidende rol zouden spelen bij het herstel van Japan. De grote Japanse fabrikanten deden echter niet veel moeite om deze machines te produceren en de ontwikkeling in mechanisatie kwam niet ver. Dus begon Suzuki zelf paalzetters te maken.
Door zijn eigen inspanningen verkocht hij zijn product in heel Japan. De respons was geweldig en versterkte zijn verlangen om 'het werk efficiënter te maken en de veiligheid te verbeteren door mechanisatie'. Kort daarna startte hij Aichi Sharyo. Hedendaags bestaat het aanbod van Aichi uit de volgende producten: hoogwerkers, graafmachines, voertuigen voor elektriciteitsbedrijven, telecommunicatie, bouw, scheepsbouw en spoorindustrie, en andere gespecialiseerde voertuigen. Sinds de oprichting in 1962 werkt het bedrijf nauwgezet samen met hun klanten met het doel efficiëntie en veiligheid te verbeteren.
Het kan gebeuren dat er bepaalde rijwerk onderdelen van een Aichi defect zijn, zoals de sprockets of de rubbertracks. Jouw hoogwerker of graafmachine is niet of niet goed meer te gebruiken en dat is zonde. Stilstaan kost geld! Verhoeven Rijwerk levert gelukkig snel de juiste alternatieve rijwerk onderdelen, wij hebben altijd voldoende voorraad. Hierdoor zorgen we ervoor dat je snel weer aan het werk kunt.
Op zoek naar aftermarket producten voor jouw Aichi? Gebruik dan bovenstaande zoekbalk. Zoeken kan bijvoorbeeld op OEM-nummer en op merk & type. Wanneer je de rijwerk onderdelen in huis hebt kun je jouw machine zelf repareren. Echter is het ook mogelijk de revisie door ons te laten uitvoeren. Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.