Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van jouw machine. Nadat je de eerste twee velden hebt ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde je dient in te vullen is afhankelijk van jouw merk en type machine.
Tip: weet je niet precies wat je moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op je machine. Hierop staan alle waarden die je in kunt vullen. Je vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van je machine.
Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vind je terug in het onderdelenboek van je machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kun je enkel zoeken naar rubbertracks. Je kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar je naar op zoek bent. Je vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van je oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vind je de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kun je de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kun je opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
Je kunt deze afstand goed meten als je je onderwagen aan Ć©Ć©n zijde omhoog zet
Het aantal schakels kun je aan Ć©Ć©n zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Om de juiste rubbertrack voor je te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we je uit hoe je weet wat je nodig hebt:
Check of je een railtype rubbertrack nodig hebt. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heb je railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar je dit kunt zien. Heb je geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als je geen railtype track nodig hebt, heb je een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket ā specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kun je opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan jouw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Kobelco heeft een lange geschiedenis van meer dan 80 jaar. Het bedrijf bouwde in 1930 de eerste bouwmachine van Japan. Hiermee maakte het merk de weg vrij voor alle toekomstige Kobelco bouwmachines en zette de toon voor decennia van baanbrekende technologische ontwikkelingen. Het bedrijf is onder meer bekend door het ontwikkelen van rupskranen, mini-graafmachines en hydraulische graafmachines. In 2006 bouwde Kobelco de grootste machine ter wereld. Een bijzondere en enorme machine voor sloopwerkzaamheden met een werkhoogte van maar liefst 65 meter. Dit leverde het merk een vermelding in het Guinness Book of World Records op.
De machines van Kobelco staan bekend om hun ijzersterke prestaties. Dit is mogelijk door geavanceerde hydraulica die de machines bevatten. Verder hebben de machines een laag geluidsniveau en superieure brandstofefficiƫntie. Het bedrijf hecht veel waarde aan innovatie en de hypermoderne fabriek in Japan heeft hier een groot aandeel in. Dit draagt bij aan het onderzoek en de ontwikkeling van de Kobelco machines. Alle krachtige graafmachines worden met de hand gebouwd in Japan.
Helaas komt het wel eens voor dat jouw Kobelco machine stilstaat. Dit doordat er een rijwerk onderdeel van jouw machine defect is. Verhoeven Rijwerk kan er voor zorgen dat je snel weer aan de slag kunt. Want stilstaan kost geld en dat wil je niet. Verhoeven Rijwerk heeft de onderdelen voor jouw Kobelco altijd op voorraad.
Ben je op zoek naar onderdelen voor jouw Kobelco, zoals spanunits en rubberpads? Dan kun je uiteraard bij Verhoeven Rijwerk terecht. Door middel van bovenstaande zoekbalk kun je eenvoudig de juiste rijwerk onderdelen vinden. Wij zorgen ervoor dat deze snel bezorgd worden. Indien gewenst kun je bij ons ook terecht voor een rijwerk revisie, uitgevoerd door onze specialisten. We denken graag met je mee, neem gerust contact met ons op.