Het verschil tussen rubbertracks van goede en… | Verhoeven Rijwerk
Rijwerk rubbertrack

Het verschil tussen rubbertracks van goede en slechte kwaliteit

Hoe zie je of rubbertracks van goede of slechte kwaliteit zijn? Onze productmanager Roy Meesterburrie kan daar een kort antwoord op geven: ‘Dat zie je niet. Of tracks nou van goede of van slechte kwaliteit zijn, alle rubbertracks zijn zwart, hebben een rubberen loopvlak en nokken en bussen aan de binnenzijde. Het verschil in kwaliteit is op het oog niet zichtbaar. Of een rubbertrack van goede of slechte kwaliteit is hangt af van de volgende factoren:

  • De kwaliteit en samenstelling van het gebruikte rubber
  • De hoeveelheid en het soort staal dat voor de inserts is gebruikt
  • De dikte en het aantal staalkabels in de track

Gegarandeerde kwaliteit

VemaTrack voorraad

Met ons eigen merk VemaTrack hebben we een kwaliteitsproduct in handen. Deze rubbertracks worden in dezelfde fabriek gemaakt als waar ook de grote OEM-merken in licentie hun tracks laten maken. Jaarlijks rollen er daar zo’n 180.000 tracks van de band, waarvan er 11.000 voor ons zijn. Met deze fabriek doen we al zaken sinds de oprichting van VemaTrack in 2007, waardoor we een duurzame relatie hebben en de kwaliteit van deze rubbertracks kunnen garanderen.

Rubbertracks van VemaTrack

vematrack rubber

De rubbertracks van VemaTrack laten wij volledig naar onze eigen wensen produceren. We verwerken natuurrubber in het rubbermengsel, waardoor het loopvlak sterk maar ook flexibel is. Het staal waar de inserts van worden gemaakt is van een hoge kwaliteit en slijt daardoor minder snel. Verder zijn we ook met de staaldraden niet zuinig. Bij een rubbertrack van 30 cm zitten aan elke kant van de track 20 staaldraden van vier millimeter dikte. Bij goedkopere tracks zie je aanzienlijk minder staaldraden die ook nog eens minder dik zijn. Gevolg daarvan is dat de track sneller oprekt, waardoor je sneller te maken hebt met kabelbreuk.

Kwaliteit en service

De specificaties die wij bij onze rubbertracks hanteren, zijn gebaseerd op tientallen jaren kennis, heel wat praktijkervaring en feedback uit het werkveld. Deze ingrediënten maken het verschil tussen een goede en een minder goede track. De rubbertracks van VemaTrack zijn niet de goedkoopste bij aanschaf, maar staan wel voor kwaliteit en service.

Vind hier rubbertracks voor jouw machine!

Zoek
Overzichtsfoto
Een machine met een rupsonderstel kan rijden op rubbertracks of stalen kettingen. Maar wat is nou beter, rubber of staal? De keuze van je track hangt af van een aantal factoren en beide opties hebben zowel voor- als nadelen. We bespreken deze voor- en nadelen van rubbertracks en stalen kettingen...
Verhoeven 230219 0741 min
Niets is zo vervelend als wanneer je machine ineens stilvalt tijdens het werken. Schade aan het rijwerk van je machine kan een oorzaak zijn dat je machine stil komt te staan. Je moet dan bijvoorbeeld je rubbertracks of sprockets te vervangen. Je wil natuurlijk dat de onderdelen van je rijwerk zo...
Verhoeven 230219 0888 1
Door het veelvuldige gebruik van je machine is het niet te voorkomen dat je rubbertracks op den duur gaan slijten. Wanneer je je rubbertracks moet vervangen, hangt af van de slijtage die je aan je rubbertrack hebt.
Verhoeven 230219 0840 min
Hoe zie je of rubbertracks van goede of slechte kwaliteit zijn? Onze productmanager Roy Meesterburrie kan daar een kort antwoord op geven: ‘Dat zie je niet. Of tracks nou van goede of van slechte kwaliteit zijn, alle rubbertracks zijn zwart, hebben een rubberen loopvlak en nokken en bussen aan de...
Woordenboek AVT nokken Vematrack
Verhoeven Rijwerk levert, naast zijn reguliere rubbertracks, voor verschillende machines ook AVT Rubbertracks. AVT staat voor Anti Vibratie Tracks. Deze rubbertracks bevatten nokken in de vorm van wybertjes, waardoor er continu contact is tussen de rollen en de nokken.
Levensduur rijwerk
Wist je dat de rijrichting van een graafmachine een behoorlijke invloed heeft op de levensduur van het rijwerk? In het totale kostenplaatje van een graafmachine komen de rijwerkkosten op de vierde plaats (bij kostenberekening van de uur prijs). Direct na de diesel, de manuren en het algemene...
Rubbertracks
Iedereen kent het, je rubbertrack is gescheurd en je moet hem vervangen. Maar waar doe je goed aan? Allereerst kijk je naar de sprockets, deze zijn nog niet spits en je denkt dat je de sprockets nog wel even meegaan met de nieuwe rubbertracks. Je bestelt een setje tracks en na een veel te korte...
Sluiting reparatie van de ketting
Wist je dat er met het inslaan van de eind pen regelmatig ernstige ongelukken gebeuren? Menigeen gebruikt zelfs een hamer als gereedschap om de ketting te sluiten. Het belangrijkste dat ik je kan adviseren is de hoogste prioriteit te geven aan veiligheid. Het materiaal van de eindpen is nagenoeg...
1 2
Pagina 1 van 2