Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van jouw machine. Nadat je de eerste twee velden hebt ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde je dient in te vullen is afhankelijk van jouw merk en type machine.
Tip: weet je niet precies wat je moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op je machine. Hierop staan alle waarden die je in kunt vullen. Je vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van je machine.
Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vind je terug in het onderdelenboek van je machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kun je enkel zoeken naar rubbertracks. Je kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar je naar op zoek bent. Je vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van je oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vind je de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kun je de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kun je opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
Je kunt deze afstand goed meten als je je onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kun je aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Om de juiste rubbertrack voor je te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we je uit hoe je weet wat je nodig hebt:
Check of je een railtype rubbertrack nodig hebt. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heb je railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar je dit kunt zien. Heb je geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als je geen railtype track nodig hebt, heb je een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket – specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kun je opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan jouw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
In 1953 wilde Heinz Wössner landbouwvoertuigen produceren en daaruit is de firma Huber & Wössner opgericht, samen met zijn partner Josef Huber. Door het inventieve talent van Wössner groeide het bedrijf al snel uit en in 1955 werd het daarom nodig om naar een groter pand te verhuizen. Al snel haalde het nieuwe bedrijf zijn eerste exportcontracten binnen met drie- en vierwielige landbouwvoertuigen; als een krachtige naam werden de producten MULAG genoemd, afkorting van "Motor Universal Lasten-Arbeitsgeräte" (gemotoriseerde universele laadapparatuur).
Het bedrijf begon echter te lijden onder de verzadiging van de naoorlogse tractormarkt. Deze ontwikkeling leidde tot een heroriëntatie met een focus op rioolreinigingsvoertuigen, bouwmachines en zware vrachtwagens voor industrieel gebruik. Voortbouwend op zijn constante stroom van ideeën en creatieve kracht, ontwikkelde Heinz Wössner in de jaren zestig en zeventig de huidige bedrijfssectoren voor grondondersteuningsvoertuigen voor luchthavens en voertuigen voor onderhoud langs de weg; hierin is het bedrijf een van de marktleiders in Europa. De producten "Made in Renchtal" worden naar landen over de hele wereld geëxporteerd. Tegenwoordig heeft het bedrijf 300 medewerkers en twee vestigingen: in Bad Peterstal en in Oppenau-Löcherberg. De opleiding van het juniorpersoneel is al decennia lang een van de topprioriteiten van het bedrijf. Tegenwoordig wordt het bedrijf geleid door de derde generatie van de familie Wössner.
MULAG heeft ook machines met rupsonderwagens in het assortiment zitten. Het kan helaas voorkomen dat er een rijwerkonderdeel in de onderwagen kapot is. Dit is erg vervelend want dit zorgt er vaak voor dat je jouw machine niet meer kan gebruiken. En elke minuut dat jouw machine stilstaat kost je geld! Je wilt dit dan zo snel mogelijk oplossen. Gelukkig ben je hiervoor bij Verhoeven Rijwerk aan het juiste adres. Wij hebben altijd voldoende alternatieve rijwerk onderdelen direct op voorraad. Hierdoor kunnen we snel leveren en zorgen wij ervoor dat je vlot weer aan het werk kunt!
Ben je op zoek naar bijvoorbeeld voorwielen o ? Gebruik hiervoor dan bovenstaande zoekbalk. Zoeken kan op drie manieren: op merk & type, op OEM-nummer en indien van toepassing op afmeting rubbertrack. Eenmaal de juiste producten in huis kun je natuurlijk zelf starten met de revisie van jouw rijwerk. Wil je dit liever uit handen geven? Ook dat is mogelijk. Onzer specialisten gaan graag met jouw machine aan de slag. Wil je hier meer over weten of zijn er andere vraagstukken? Neem dan vooral contact met ons op.