Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van jouw machine. Nadat je de eerste twee velden hebt ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde je dient in te vullen is afhankelijk van jouw merk en type machine.
Tip: weet je niet precies wat je moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op je machine. Hierop staan alle waarden die je in kunt vullen. Je vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van je machine.
Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vind je terug in het onderdelenboek van je machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kun je enkel zoeken naar rubbertracks. Je kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar je naar op zoek bent. Je vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van je oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vind je de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kun je de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kun je opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
Je kunt deze afstand goed meten als je je onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kun je aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Om de juiste rubbertrack voor je te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we je uit hoe je weet wat je nodig hebt:
Check of je een railtype rubbertrack nodig hebt. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heb je railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar je dit kunt zien. Heb je geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als je geen railtype track nodig hebt, heb je een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket – specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kun je opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan jouw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Kato is opgericht in 1895. Al meer dan een eeuw wordt het motto van het merk gevolgd: "Bijdragen aan de samenleving door uitstekende producten te leveren." Het ontwikkelen van een verscheidenheid aan machines om aan de behoeften van de hijs- en bouwsector te voldoen. De huidige technologieën zijn terug te vinden vanuit een lange geschiedenis van het ontwikkelen van originele technologieën. Sinds de oprichting is creativiteit een belangrijk speerpunt geweest. Verder heeft Kato altijd ingespeeld op de laatste technologische innovaties. Beginnend met de dieselmotoren die aan het begin van de 20e eeuw zijn ontworpen, is er doorgegaan met het ontwikkelen van vrachtwagenkranen, hydraulische graafmachines, ruwterrein-kranen en kranen voor alle terreinen. Dit heeft een revolutie teweeg gebracht in de bouwindustrie.
Om het wereldwijde merk KATO verder te positioneren, om goed in te spelen op de verandering van de economische omgeving, is IHI Construction Machinery Limited overgenomen en de bedrijfsnaam gewijzigd in KATO HICOM CO., LTD. Verder heeft de KATO-groep onlangs rupskranen en minigraafmachines aan zijn belangrijkste producten toegevoegd en blijft vooruitgaan. Ze zullen blijven samenwerken met de samenleving om de doelen te bereiken en de bedrijfswaarde te vergroten. Hiermee dan ook bij te dragen aan het creëren van een welvarende samenleving.
Ben je net lekker aan het werk met jouw Kato machine, valt deze stil. Dat is vervelend! Helaas kan dit gebeuren wanneer er een rijwerk onderdeel kapot is. Je wilt dit dan zo snel mogelijk oplossen want elke minuut die je stil staat met jouw machine kost je geld. Gelukkig kan Verhoeven Rijwerk je helpen. Wij hebben altijd voldoende alternatieve rijwerk onderdelen direct op voorraad. Hierdoor kunnen we snel leveren en zorgen wij ervoor dat je vlot weer operationeel bent.
Wil je meteen de juiste onderdelen zoeken zoals sprockets, voorwielen of rubbertrackss? Gebruik dan bovenstaande zoekbalk. Zoeken kan op OEM- nummer of op merk & type. Indien van toepassing kun je ook direct op afmeting rubbertrack zoeken. Wanneer je de benodigde onderdelen in huis hebt kun je natuurlijk zelf aan de slag gaan met de revisie van jouw rijwerk. Wil je dit liever uit handen geven? Ook dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij helpen je graag verder. Wil je meer weten over een rijwerkrevisie of zijn er andere vragen? Neem dan vooral contact met ons op.