Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van jouw machine. Nadat je de eerste twee velden hebt ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde je dient in te vullen is afhankelijk van jouw merk en type machine.
Tip: weet je niet precies wat je moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op je machine. Hierop staan alle waarden die je in kunt vullen. Je vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van je machine.
Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vind je terug in het onderdelenboek van je machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kun je enkel zoeken naar rubbertracks. Je kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar je naar op zoek bent. Je vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van je oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vind je de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kun je de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kun je opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
Je kunt deze afstand goed meten als je je onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kun je aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Om de juiste rubbertrack voor je te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we je uit hoe je weet wat je nodig hebt:
Check of je een railtype rubbertrack nodig hebt. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heb je railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar je dit kunt zien. Heb je geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als je geen railtype track nodig hebt, heb je een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket – specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kun je opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan jouw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
“Waar ga ik naartoe als ik rijwerk onderdelen nodig heb?” “kan ik mijn rijwerk daar ook laten monteren?” “Is het mogelijk om de aandrijving, onderhoud of reparatie ook te laten uitvoeren terwijl ik mijn rijwerk laat reviseren?” Deze kleine greep van vragen horen we de laatste tijd meer en meer als we een advies doen over het rijwerk. Waar zijn we toe in staat en waarvoor kun je bij ons terecht?
Bij Verhoeven Rijwerk is er veel meer gaande dan de meeste mensen denken. Zo proberen we meer en meer mee te denken met onze klanten, die dagelijks hun uiterste best doen om hun projecten voor de einddatum gerealiseerd te hebben. Stilstand van de machine tot een minimum beperken is prioriteit, de stilstand optimaal benutten voor aansluitende reparaties is extra…
Merk je dat je problemen hebt met het rijwerk van je machine, of is deze aan vervanging toe? Dan is de gratis rijwerkcheck misschien iets voor je. Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze specialisten om jouw machine te laten inspecteren. De rijwerkspecialist komt bij jou op locatie om het complete rijwerk te vergelijken met slijtwaardes, die opgesteld zijn door een fabrikant.
Daarna zal hij je geheel vrijblijvend een aanbieding doen op basis van jouw wensen. We kunnen een complete rijwerk revisie doen aan je machine. We laten graag aan je zien dat de grootste rijwerkpartij ook de meest voordelige kan zijn.
Voor reeds 63 jaar repareren en leveren we rijwerk onderdelen voor de meeste machines van de merken Berco en VemaTrack. De reparaties voeren we uit in één van onze werkplaatsen in Maarheeze, Zeewolde of Ninove, maar we kunnen met onze service bussen ook langskomen op locatie. Om jouw werk toch door te kunnen laten gaan, ondanks dat je machine stilstaat, heeft onze afdeling Vereco een verhuurvloot van Takeuchi graafmachines tot 15 ton die we kunnen inzetten.
Als het rijwerk compleet vervangen dient te worden, kun je kijken of er ook nog andere reparaties of rijwerk revisies dienen te gebeuren. De machine staat nu eenmaal in onze werkplaats en de olie van een aandrijving verversen of de defecten daaraan herstellen zijn op dat moment een kleine extra moeite die we bij Verhoeven graag voor je uitvoeren. Nieuwe aandrijvingen bieden we aan van onze eigen lijn Fargo Drives.
Onze superieure lasafdeling is zeer bekend met de wensen van de machinist. We hebben Esco tanden, Vematec bakken en Auger Torque grondboren, sleuvenfrezen en heggenscharen. Pennen en bussen met speling kotteren, een motoronderhoud of servicebeurt, een bak voorzien van nieuwe slijtdelen, tanden of oren, reconstrueren zoals nieuw, voor zowel graafmachine bakken als loaderbakken en bulldozerbladen, onze lasafdeling kan het allemaal.
Bij Verhoeven proberen we niet alleen het rijwerk van jouw machine te repareren, maar ook de levensduur ervan te verlengen.
Wij klaren de klus, samen… en met jou! Neem gerust contact met ons op!