Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het merk en het type van jouw machine. Nadat je de eerste twee velden hebt ingevoerd verschijnen er nog een aantal invulvelden (maximaal 7). Hoeveel velden er verschijnen en welke waarde je dient in te vullen is afhankelijk van jouw merk en type machine.
Tip: weet je niet precies wat je moet invullen in de velden naast merk & type? Raadpleeg dan het typeplaatje op je machine. Hierop staan alle waarden die je in kunt vullen. Je vindt het typeplaatje rechtsonder op de voorkant of rechterzijde van je machine.
Bij deze zoekmethode zoek je rijwerk onderdelen op basis van het OEM nummer. Een OEM nummer is het onderdeelnummer van de originele fabrikant. Dit nummer vind je terug in het onderdelenboek van je machine (ook wel de parts manual genoemd).
Tip: het is van belang om het OEM nummer correct in te voeren. Bij typefouten kunnen er helaas geen resultaten voor de zoekopdracht worden getoond.
Via deze zoekmethode kun je enkel zoeken naar rubbertracks. Je kunt hier de maatvoering invullen van de rubbertrack waar je naar op zoek bent. Je vindt deze gegevens veelal aan de binnenzijde van je oude rubbertrack. Ze staan daar (bijvoorbeeld) als volgt genoteerd: 230 x 48 x 68. De 230 staat voor de breedte van de track, 48 staat voor de steek van de rubbertrack en 68 staat voor het aantal schakels van de track.
Vind je de maatvoering niet terug aan de binnenzijde van de (oude) rubbertrack? Dan kun je de gegevens opmeten met behulp van deze uitleg:
Dit kun je opmeten met een rolmaat aan de buitenzijde van de track:
De steek is te meten vanaf het hart van de bus tot het hart van de bus met een schuif- of rolmaat:
Je kunt deze afstand goed meten als je je onderwagen aan één zijde omhoog zet
Het aantal schakels kun je aan één zijde van de track optellen:
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Om de juiste rubbertrack voor je te vinden hebben we enkel nog het type nodig. Dit kan railtype, smalspoor of breedspoor zijn. Hieronder leggen we je uit hoe je weet wat je nodig hebt:
Check of je een railtype rubbertrack nodig hebt. Lopen de onderrollen in een verstevigde baan in de rubbertrack en niet op de nokken, dan heb je railtype rubbertracks. Op de foto wordt weergegeven waar je dit kunt zien. Heb je geen railtype rubbertrack? Ga dan door naar stap 2.
Als je geen railtype track nodig hebt, heb je een breed- of smalspoor variant nodig. De termen breed- en smalspoor duiden op de dikte van het sprocket – specifieker nog: op de ruimte die er nodig is in de rubbertrack zodat het sprocket er tussen past. Deze waarde kun je opmeten bij het sprocket met een schuif- of rolmaat:
Gelukt? De gemeten waarde van het sprocket is altijd iets smaller (enkele millimeters) dan de weergegeven opties bij het veld type. Kies dus de optie die iets hoger in mm is dan jouw gemeten waarde.
Lukt het meten niet of heb je twijfels? Neem gerust contact met ons op. We adviseren je graag!
Berco's rijwerk onderdelen bieden het perfecte antwoord op de behoeften van de markt, door middel van een veilige, betrouwbare en kosteneffectieve oplossing voor middelgrote bouwmachines. De klassen van rupsmachines variëren van 7 tot 50 ton en hebben een kettingsteek tussen 140-228,6 mm ontworpen om aan de specifieke eisen van elke klant te voldoen. Berco werkt aan het verbinden en transformeren van onze hoogste kwaliteits- en efficiëntienormen met de meest geavanceerde digitale technologieën en oplossingen in de sector. Berco beschouwt de behoeften van de klant als een essentieel onderdeel van het dagelijks werk en als de drijvende kracht achter wat ze doen.
Ooit begon Berco in Italië met een kleine reparatiewerkplaats. Dankzij de uitzonderlijke visie en mechanische vaardigheden van Vezio Bertoni groeide de werkplaats uit tot een fabriek. Het bedrijf bleef zich verder ontwikkelen en breidde zijn aanbod uit naar verschillende soorten werktuigmachines, vooral slijpmachines.
In de jaren '30 stapte het bedrijf uit Ferrara in de markt voor rupsonderstellen en werd snel één van de belangrijkste spelers wereldwijd. Eind jaren '70 begon de familie Bertoni met de eigendomsoverdracht aan de Hoesch Group, daarna aan Krupp, en uiteindelijk, door de fusie van Thyssen en Krupp eind jaren '90, aan Thyssenkrupp.
Rupsonderstellen spelen een cruciale rol in het laten bewegen van grondverzetmachines. Berco is al meer dan 100 jaar de vooraanstaande OEM-fabrikant van rupsonderstellen en onderdelen voor de grootste merken in zware machines.
Berco produceert zijn onderdelen uit het sterkste staal, ontworpen om de zwaarste taken aan te kunnen. Het merk biedt een uniek assortiment van eersteklas rijwerkonderdelen, geproduceerd door vakmensen met passie voor hun werk. Berco streeft ernaar om samen met klanten vooruitgang te boeken en innovaties te realiseren.
De bouw- en constructielijn van Berco staat bekend om zijn concurrerende en efficiënte rijwerkonderdelen. Deze lijn biedt een uitgebreid productassortiment, zorgt voor lage operationele kosten per uur, en levert duurzame en hoogwaardige prestaties onder zware omstandigheden.
et Berco-assortiment voor de bouw omvat onderdelen die geschikt zijn voor bulldozers en graafmachines:
Berco brengt rijwerktechnologie wereldwijd. Met locaties in de belangrijkste regio's is Berco een toonaangevende leverancier van rijwerkonderdelen op zowel de Europese als Amerikaanse markten en een belangrijke partner in Azië. De producten van Berco worden in meer dan 70 landen gebruikt en verkocht, ondersteund door een wereldwijd dealernetwerk dat zorgt voor uitstekende klantenservice.
Dankzij een uitgebreide en flexibele benadering voldoet Berco aan de behoeften van de belangrijkste spelers in de off-highway industrie.